[Work] opremanje računalnih radionica po dječjim domovima i sličnim institucijama

Jurica Mikulić jurica.mikulic at gmail.com
Fri Sep 7 23:22:59 CEST 2012

Bok svima,

Ne znam kakvi su običaji u ovim krajevima, ali budući da sam novi, možda da
se prvo predstavim u par riječi. Imam 32 godine, bivši FERovac, radim u
telekomunikacijama ali na ne pretjerano tehničkoj poziciji. Amaterski doma
povremeno koristim linux, nisam guru ali snalazim se na njemu još od dana
kad sam radio diplomski na red hatu... ne znam koji broj, taman tamo negdje
neposredno prije nego je izašla Fedora.

U zadnje vrijeme sa grupicom prijatelja povremeno volontiram na raznim
društveno korisnim akcijama. Farbamo sobe u dječjim domovima, volontiramo u
javnim kuhinjama i tako to. Motivacija nam je u stvari prilično sebična;
većina nas po cijeli dan sjedi za računalima i zabavno nam je povremeno
nešto napraviti vlastitim rukama; činjenica da nekome pomažemo pozitivna je
nuspojava. Neke od tih institucija koje trebaju pomoć (zadnji konkretni
primjeri za koje sam čuo su SOS dječje selo Lekenik i SOS dječje selo
Ladimirevci) trebaju računala i IT opremu na kojima bi klinci učili nekakve
osnove, što me dovodi do razloga zašto pišem ovaj mail.

Dio mojih prijatelja ima kontakte po firmama koje bi vjerojatno bile
spremne donirati hardware koji bi se inače otpisao i uništio. Taj HW nije
nešto što bi Industrial Light & Magic mogao iskoristiti, ali bi pod
nekakvim Linuxom bio sasvim dobar za to da klinci surfaju i prčkaju po
njima i da općenito rade na njima one prve korake koje smo svi
prošli. Nadalje, vjerujem da bismo mogli dobiti vrlo konkretne i provjerene
informacije o institucijama (domovi za nezbrinutu djecu, SOS dječja sela,
knjižnice i slično) koje bi vrlo rado opremile svoje računalne radionice.
Osim toga, imamo i nešto kontakata po ISPovima koji bi možda bili spremni
donirati pristup internetu takvim institucijama.

Moram napomenuti da je ovo sve u idejnoj fazi, ali ako bismo moji
prijatelji i ja osigurali hardware, našli institucije koje ta računala
trebaju i u idealnom scenariju osigurali da imaju pristup Internetu, bismo
li mogli računati na podršku i pomoć Linux entuzijasta u ovim krajevima?
Prvenstveno tu mislim na odabir distribucije (moje znanje o primjerenijim
distribucijama je vrlo ograničeno, pretpostavljam nekakav Edubuntu ili
nešto), eventualno dodatnog softwarea i, ono najvažnije, akcije instalacije
takvih računala. U idealnom svemiru bilo bi i volontera koji bi povremeno
mogli održati nekakve radionice ili predavanja tim klincima, budući da te
tete koje ih odgajaju baš i ne koriste *vi* na dnevnoj bazi.

Ideja je primarno omogućiti klincima da razbiju strah od računala i Linuxa
i da rastu sa njima od rane dobi. Dodatan bonus je što bi vjerojatno tu
bilo materijala za nešto reportaža i članaka u medijima o tome kako klinci
bez problema koriste Linux i da je papak svako tko misli da je to nešto
komplicirano. :) Moji prijatelji i moja malenkost ne idemo za time da se
medijski eksponiramo, ali bi vašim udrugama (HULK, ubuntu-hr i slične)
možda to bilo interesantno za dizanje svijesti o Linuxu i FLOSS-u.

Bez vaše podrške ćemo se teško odlučiti da krenemo u ovako nešto. Jeste li
zainteresirani da zajedno napravimo nešto dobro za te klince?

Hvala svima koji se oglase,

Jurica