[Work] MS programi za učenike

Vedran Miletić rivanvx at gmail.com
Wed Jun 16 11:12:21 CEST 2010

Datuma 15. lipnja 2010. 11:18 Ivan Gustin <ivan at elin.hr> je napisao/la:

> Ne samo to, nego sada imam novi slučaj: pedagoški fakultet u Rijeci,
> smjer Informatika. Imaju predmete u kojima rade npr. Flash, Photoshop,
> Dreamweaver (da, baš rade baš te programe), te ispit polažu upravo na
> njima. Ne samo da očekuju da studenti doma imaju te programe, nego su
> dobili potvrdu da čak ni sam fakultet nema te programe licencirane.

Ispravak netočnog navoda: Pedagoški fakultet se danas zove Filozofski
fakultet, a i bivši odsjeci za matematiku, fiziku i informatiku su
danas nezavisni odjeli na Sveučilišu u Rijeci.

Točno je, nažalost, da se ti alati i dalje koriste, a za licence ne
znam. Prije svega, treba napomenuti dvije stvari reći: prvo, nismo
uspjeli naći ijedan softver koji ima sličnu funkcionalnost kao Flash
osim njega samoga, mada se uz bolju podršku za HTML5 i CSS3 u
popularnim browserima stvari jako mijenjaju; drugo, osim navedenih i
Microsoftovih alata, sav softver koji koristimo je slobodan. Štoviše,
usudio bih se reći da s porastom broja stručno-orjentiranih kolegija
naspram pedagoško-orjentiranih slobodni softver prevladava, a nije
neizvedivo ovaj Photoshop zamijeniti GIMP-om. Zamijeniti Dreamweaver
KompoZerom je veći problem, ali možda postoji i neka bolja
alternativa.

Ukoliko ikoga zanima, kompletan popis svog sotvera koji koristimo je
ovdje: http://en.wikipedia.org/wiki/University_of_Rijeka_Department_of_Informatics#Software

--
Vedran Miletić