[Work] opremanje računalnih radionica po dječjim domovima i sličnim institucijama

Jurica Mikulić jurica.mikulic at gmail.com
Sat Sep 8 18:55:53 CEST 2012

Hvala svima na podršci...

Probat ću svima odgovoriti u jednom mailu i još malo elaborirati svoja
razmišljanja. Sori ako bude poduži, jer sigurno će biti. Predlažem da si
skuhate kavu prije nego ga sjednete čitati. :)

Prije svega, nismo formalno registrirani kao udruga, niti imamo takve
planove - to nam jednostavno nije bilo potrebno. To je skupina entuzijasta
koji u slobodno vrijeme žele napraviti nešto korisno i njima zabavno.
Dapače, primarna ideja naših akcija je da radimo nešto vlastitim rukama a
eventualne financijske troškove sami pokrivamo. Većina "članova" zazire
od ambicioznih ideja organizacija većih akcija i glumatanja "krovnih
udruga" jer su imali ranije loših iskustava sa pretjerano ambicioznim
idejama koje su neslavno propale, često zato što su za cilj donekle imale
samopromociju pojedinih ljudi. Radi zaziranja od samopromocije koje sam
maloprije spomenuo i nemamo nekakav web, ima nas 15ak i akcije dogovaramo
preko mailova. Ovaj moj prijedlog je, dakle, u određenoj mjeri u
suprotnosti sa idejom naših dosadašnjih akcija i u ovom trenu je upitno bi
li se realizirao pod okriljem naše "organizacije", ako bi se uopće
realizirao. Upravo zato što je ideja na prvu loptu relativno ambiciozna sam
i ja oprezan i još jednom napominjem da ovaj moj mail ima prije svega
funkciju ispitivanja terena. Lako je moguće da postoji neki razlog zašto je
ideja nerealna, samo ga ja trenutno ne vidim i pokušavam ga naći. :)

Jedna bitna napomena nastavno na Slobodanov komentar o fizičkoj blizini i
Jasnin komentar o fizičkoj dislociranosti: po informacijama koje imam preko
socijalnih radnika, vrijedi "rule of thumb" da institucije (dječji domovi i
sl.) koji su dalje od većih gradova više trebaju pomoć. Štoviše, što je
institucija dalje od Zagreba to je manje eksponirana i manje se o njoj zna.
U Zagrebu npr. dom u Nazorovoj prima bitno više donacija nego dom za
nezbrinutu djecu u Leskovcu. To spominjem da naglasim da je vrlo pozitivno
što su ljudi "raštrkani" po Hrvatskoj i ta međusobna fizička udaljenost je,
po mojem mišljenju, u stvari prednost. U tom kontekstu je i jako dobra
činjenica da je HULK već organiziran u regionalne podružnice.

Kao što sam ranije napisao, vjerujem da ima firmi koje su spremne donirati
stari HW koji ionako otpisuju. Dapače, vjerujem da je glavni razlog što to
češće ne rade to što ne znaju tko bi ga mogao iskoristiti. Firma u kojoj
sam svojevremeno radio u više je navrata takav HW donirala npr. domu u
Nazorovoj. Znali smo otpisivati na desetke starijih i još uvijek
funkcionalnih računala kao EE otpad jednostavno zato što nismo znali tko bi
ga mogao iskoristiti. Dodatan problem znaju biti licence za Windowse, jer
je većim firmama koje licence kupuju odvojeno od HW često manji problem
donirati stari HW nego donirati licence sa njima, što je još jedan razlog
za korištenje Linuxa na tim mašinama. Ostali razlozi uključivali bi lakše
izbjegavanje virusa i sličnih samoinstalirajućih gluposti i jednostavnost
remote administracije, ukoliko bude potrebna. OK, tu je i promocija
FLOSS-a, ali koliko god da ga ja podržavam, tu sve vi vjerojatno veći
entuzijasti od mene. :) U svakom slučaju mislim da bi upotreba FLOSS bila
win-win. Ne mislim ni ja da je ideja klince učiti ovom ili onom operativnom
sustavu, samo je činjenica da neki OS mora biti gore, a zbog nabrojanih
razloga mislim da bi bilo dobro da je to Linux.

Kao što sam napisao, vjerujem da bismo preko naših kontakata mogli
osigurati HW i to da oprema dođe u dobre ruke, a moguće i nekakav internet
access. Opet napominjem da su to sve stvari koje još moram provjeriti i
očekujem da ću imati više informacija i konkretniju sliku kroz koji tjedan.
Zanimalo me bi li se preko HULK-a i srodnih udruga moglo doći do volontera
koji bi bili spremni:

1. predložiti optimalnu distribuciju i paket SW, ma što to značilo - ja
definitivno nisam svjestan što je tim klincima najjednostavnije i što je
eventualno lokalizirano na hrvatski. Pritom ne mislim da od toga treba
praviti pretjeranu filozofiju, mislim da je klincima glavno da nemaju strah
da će nešto pokvariti ako kliknu na krivo mjesto. Što god im se da bit će
prilagođenije od Windowsa 3.1 i DOS-a na kojem sam ja radio prve korake.
Bilo bi sjajno kada bi se odmah vodilo računa o prilagodbi edukativnih
materijala pojedinom uzrastu, ali kao što je Jasna rekla, to bi oduzelo
stvarno puno resursa. Ako klinci mogu upaliti komp i kliknuti na ikonicu
browsera bez straha da će nešto eksplodirati, već se puno napravilo. Sve
preko toga je bonus.
2. odraditi akciju instalacije tog "standardnog" SW na računala (možda i
nekakav install server, iako je to možda i overkill)
3. po potrebi odraditi (lokalno ili remote) administraciju ukoliko klinci
kliknu na ikonicu browsera pa ipak nešto eksplodira :)
4. eventualno klincima pokazati osnove (barem na razini "vidiš, tu ga
upališ, onda klikneš ovdje da ti se otvori browser, onda tu upišeš što
želiš tražiti"). Ako ih se može nabrijati na neku igricu ili na to da
povremeno sami sjednu i nešto potraže na Googleu bez straha, to je već
kvalitetan prvi korak prema budućim geekovima. :)

Iskreno vjerujem da su taj angažman oko administracije kompova i rad sa
klincima (makar vrlo kratko i na vrlo bazičnoj razini) kritične točke
cijele priče, to je ono što će učiniti da cijeli "projekt" uspije ili ne.
Vjerujem da je nabavka HW, pristupa netu, koordinacija sa institucijama
koje takav tip pomoći trebaju i sve ovo drugo lakši dio, a vas pitam biste
li bili zainteresirani za pomoć upravo u ovom težem dijelu. O povratnoj
informaciji od vas ovisi koliko ima smisla ganjati sve ovo drugo i drago mi
je vidjeti da je inicijalan feedback dobar.

Provjerit ću u narednih nekoliko tjedana je li sve ovo ostalo (HW itd.)
doista moguće osigurati kao što mislim da je. Ako se pokaže da je to
izvedivo, mogu napisati kratko obrazloženje ideje i poziv koji bi se mogao
objaviti na stranicama HULK-a, LZS i sl., ali tada ću isto tako moliti vas
da se interno organizirate oko promocije ideje među Linux entuzijastima
(društvene mreže, portali) i koordinacije aktivnosti sa vaše strane.

Čestitke ako ste stvarno pročitali sve do ovdje. :)

LP,

Jurica