[Work] Fwd: Pitanje za udruge podružnice

Stjepan Zlodi stjepan at gmail.com
Sat Oct 6 12:29:09 CEST 2012

2012/10/2 valent.turkovic at gmail.com <valent.turkovic at gmail.com>

> Dobio sam odgovor od tajnice u gradu Osijeku. Prema odgovoru mi se
> čini da podružnica mora biti i posebna pravna osoba, što na žalost
> znači više papirologije i duplo vođenje financija.

U Zakonu o udrugama (Članak 7.) piše ovo

(3) Udruga može imati svoje ustrojstvene oblike (podružnice, ogranci,
klubovi i slično), u skladu sa statutom. Ustrojstveni oblici mogu imati
svojstvo pravne osobe ako je to određeno statutom udruge i na njih se na
odgovarajući način primjenjuju odredbe ovoga Zakona.

Znači udruga može imati podružnicu koja može (a ne mora) biti pravna osoba.

Način djelovanja podružnice se regulira statutom udruge. Jedna udruga (Put
u život) ima model koji je najsličniji željenom. Imaju podružnice koje
imaju svoj pečat i žiro račun, ali nemaju status pravne osobe. Ali čini mi
se da bi takvo rješenje zadovoljilo lokalne strukture.

Ako bi se išlo na takvo rješenje jedinu izmjenu koju bih predložio je da se
umjesto posebnog žiro računa financije organiziraju na principu riznice
koji već par godina funkcionira po raznim gradovima. I dalje bi bio jedan
žiro račun, ali ukoliko neka podružnica dobije sredstva za određenu namjenu
onda bi se ona namjenski trošila, tj. znalo bi se čiji je novac i na što se
potrošio.

Čini mi se da bi se s takvom organizacijom mogao riješiti problem, a ne bi
se povećali troškovi i administracija.

--
Pozdrav,
Stjepan