[Work] Prijedlog akcije Linux skripte za škole

Slobodan Milnović slobodan.milnovic at gmail.com
Thu Jul 17 14:46:01 CEST 2008

2008/7/17 Vedran V. <v-v_public at tehend.com>:
> Samo da potvrdim Synanovo.
> Mi uglavnom možemo ovdje http://www.pil.uniri.hr/Home.aspx?PageID=6 za
> 5kn dobiti legalne, zaprzene kopije (vrijedi napomenuti da, ukoliko se
> ne varam, Office paket nije dostupan) ili isto to skinuti sa
> http://rad.uniri.hr/ koristeci se svojim AAI at EduHr identitetom.

Povodom svih tih poluinformacija, kontaktirao sam kolegu iz Srca, koji
se brine baš oko MS dijela priče što interno u Srcu što po akademskim
ustanovama - ugovori, instalacije, održavanja, edukacija.

Znači, stvarna situacija je slijedeća:

Zaposlenici akademskih ustanova (fakulteti, Srce, CarNET, instituti i
slični) imaju pravo na sav MS software putem ugovora između MS-a i
Ministarstva Znanosti i Tehnologije odnijeti kući, instalirati i
koristiti.

Studenti NEMAJU pravo na išta od toga za korištenje kod kuće, OSIM ako
je njihov fakultet eksplicitno sa MS-om potpisao ugovor o akademskim
instalacijama pojedinih paketa SW-a (znači, posebna akademska licenca
koja nema veze s onim glavnim ugovorom potpisanim između MS-a i
Ministarstva). Neki fakulteti su to napravili, neki nisu. Tamo gdje
jesu, studenti poput tebe mogu doći do MS software, kojeg, i pod kojim
uvjetima, ovisi o pojedinom ugovoru.

Srednje i osnovne škole NEMAJU pravo na išta od toga, OSIM ako je
njihova škola potpisala eksplicitno ugovor sa MS-om bilo direktno bilo
putem Ministarstva. Znači, ni profesori srednjih škola ni nastavnici
osnovnih, a još manje učenici, imaju pravo koristiti MS software putem
standardnog ugovora koji su potpisali MS i Ministarstvo, bilo unutar
bilo van škole.

Ista je situacija i s antivirusnim alatima. Konkretno, Ministarstvo je
potpisalo ugovor sa distributerom Sophos antivirus alata u Hrvatskoj,
te ako neka od ustanova (npr. srednje i osnovne škole) želi koristiti
dotični alat, mora posebno kontaktirati Ministarstvo i tražiti dozvole
za to.

Ponavljam, radi se o informaciji direktno od ljudi koji implementiraju
stavke ugovora između MS-a i Ministarstva po akademskim ustanovama, a
ne informacijama iz druge ruke i slično.

--
Poći ću s vama jer volim šalu, hoću da vidim ježa budalu.